Anunț înscriere curs „Management spitalicesc pentru asistenții șefi și directorii de îngrijiri” – seria AMD 48

Last Updated: august 8, 2025Categories: Cursuri management

Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate
organizează în perioada 18 septembrie – 19 decembrie 2025,
programul de perfecționare de lungă durată
‘’Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi’’ – seria AMD 48

Scopul programului de formare este pregătirea asistenţilor medicali/ a moaşelor pentru funcţia de director de îngrijiri sau asistent şef şi este creditat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generaliști, Moaşelor și Asistenților Medicali din România cu 15 credite

Programul se adresează asistenților medicali generaliști cu studii postliceale și grad principal și celor cu studii superioare absolvite cu diplomă/licenţă ȋn domeniul asistenței medicale, precum și moașelor.

Tipul formării: curs lung de perfecționare în managementul serviciilor de sănătate organizat de Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate în baza Ordinului ministrului sănătății nr. 126/2024.

Programul se va desfășura înformat hibrid (prezență fizică la sediul INMSS și online sincron – platforma Zoom), în zilele de joi și vineri, ȋn intervalul orar 10.00-16.00, o dată la două săptpmâni, în perioada  18 septembrie – 19 decembrie 2025.

Deschiderea programului va avea loc joi, 18 septembrie 2025, ora 10.00, la sediul Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate (INMSS), din Str. Vaselor nr. 31, Sector 2, Bucureşti.

Programul este structurat în 7 (șapte) module, cu o medie de 18 ore/modul însumând un total de 126 de ore, fiecare cu o durată de 2 zile pregătire teoretică și 1 zi studiu individual și pregătire practică asistată, după cum urmează:

  1. Introducere în managementul serviciilor de sănătate (MOF);
  2. Managementul resurselor umane (MRU);
  3. Sistemul de management al calităţii în spital (SMC);
  4. Managementul calităţii îngrijirilor spitaliceşti (MQ);
  5. Comunicare în sănătate (CO);
  6. Planificarea clinică și managerială la nivelul unei secții (PM);
  7. Etică și integritate (ET).

Seria de program este constituită din minim 20 și maxim 40 de participanţi, incluși ȋn ordinea cronologică a ȋnscrierii (data de înregistrare a dosarului de înscriere).

La finalul programului va avea loc un examen, care constă dintr-o probă scrisă cu 50 de întrebări tip grilă şi o probă practică – elaborarea şi susţinerea unui proiect de management de îmbunătățire a calității la nivel de spital/secție. După promovarea examenului final, participanţii vor primi un Certificat de absolvire, eliberat de către INMSS.

Persoanele interesate de acest curs se pot înscrie online pe platforma educațională Perfmed, la secțiunea Manageri/Cursuri de lungă durată, după crearea unui cont și autentificare cu acesta.

Dosarul de înscriere al participantului la program cuprinde:

  1. Formularul GDPR (se poate descărca de aici);
  2. Actul de identitate și a documentului privind schimbarea numelui, după caz;
  3. Copia documentului care atestă absolvirea studiilor (fie diploma de licență, fie diploma de absolvire a studiilor postliceale și documentul care atestă promovarea examenului de grad principal, după caz);
  4. Acordul angajatorului pentru participarea la programul de formare sau declarație pe propria răspundere, după caz.

Înscrierile la program se pot face și prin completarea și semnarea Formularului de înscriere, însoțit de documentele dosarului de înscriere. În acest caz, depunerea dosarului se face la sediul instituţiei (Str. Vaselor nr. 31, 021253, Sector 2 Bucureşti, în atenția secretarului didactic, doamna Silviana MOCANU), sau  poate fi trimis prin curier sau prin poştă, sau prin intermediul poștei electronice, pe adresa secretariatului didactic: smocanu@inmss.ro.

În vederea participării la programul de formare seria de curs AMD 48, depunerea dosarului se poate face  până cel mai târziu la data începerii programului (prima zi de curs) inclusiv,  în limita locurilor disponibile.

Dosarele incomplete sau care nu respectă condițiile de mai sus vor fi respinse.

Achitarea taxei de participare la programul de perfecționare de lungă durată ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi’’, în valoare de  2.900 lei, se face integral, după validarea dosarului, prin EuPlătesc  sau la casieria INMSS sau prin OP conform datelor de identificare de mai jos:

Beneficiar: INMSS
CIF/ CUI: 26328134
Cont: RO07TREZ70220G335000XXXX, Trezoreria Statului Sector 2 Bucureşti

În cazul renunţării de a participa la program, taxa de curs poate fi restituită doar până la data începerii cursului.

Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul INMSS – secretariatul didactic al programului de formare  ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri şi asistenţii şefi”, astfel:

Secretar didactic: ing. Silviana MOCANU

e-mail:smocanu@inmss.ro, telefon: 021 252 0425 / 021 252 8022 – int. 148 sau 0753093220.

Responsabili program:  Dr. Ruxandra DIACONESCU și Dr. Maria-Jeana OBRETIN