Anunț înscriere curs ”Actualități în contractarea și decontarea serviciilor de sănătate” – seria PERF1.3

Last Updated: august 14, 2024Categories: Cursuri management

Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate organizează, începând cu data de 16 septembrie 2024, programul de perfecționare de scurtă durată
”Actualități în contractarea și decontarea serviciilor de sănătate” – seria PERF1.3

Programul are ca scop însușirea de cunoștințe noi și abilități specifice care să permită utilizarea conceptelor și tehnicilor de management bazat pe date necesare în elaborarea și implementarea politicilor și strategiilor de finanțare a serviciilor de sănătate, și care să conducă la îmbunătățirea eficacității alocării resurselor și creșterea performanței managementului serviciilor de sănătate.

Programul se adresează persoanelor care au absolvit un program de formare inițială în domeniul sanitar, dețin o funcție de conducere și au obligația legală (conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 129/2022) ca, în termen de 2 ani de la data intrării în vigoare și ulterior la fiecare 2 ani, să facă dovada absolvirii unuia dintre cursurile de perfecționare de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății, în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordinul ministrului sănătății nr. 3143/2022 privind stabilirea criteriilor de evaluare a calității cu modificările și completările ulterioare.

Grupul țintă este reprezentat de următoarele categorii de personal care dețin funcții de conducere prevăzute în legea nr.95/2006 cu modificările și completările ulterioare:
G1. Art. 18 alin. (2): Directori executivi ai direcților de sănătate publică;
G2. Art. 118 alin. (11): Manageri generali ai serviciilor de ambulanță;
G3. Art. 181 alin. (1): Manageri, directori medicali, directori de îngrijiri ai spitalelor publice;
G4. Art. 185 alin. (1): Șefi de secție, șefi de laborator, șefi de serviciu pentru secțiile, laboratoarele și serviciile medicale ale spitalului public;
G5. Art. 298 alin. (34): Directori generali ai casei de asigurări de sănătate, sau persoanele desemnate ca înlocuitor;
G6. Art. 299 alin. (31): Medici șefi ai casei de asigurări de sănătate, sau persoanele desemnate ca înlocuitor.

Tipul formării: Curs scurt de perfecționare în managementul serviciilor de sănătate organizat de Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate în baza ordinului ministrului sănătății nr. 126/2024

Programul se va desfășura online sincron (platforma Zoom), pe durata a 3 săptămâni consecutive, în perioada 16 septembrie – 4 octombrie 2024.

Programul are structură modulară, fiind alcătuit din 3 module, cu o medie de 18 ore/modul (3 zile de curs în intervalul orar 12:00 – 16:00) și 1 zi activități practice și studiu individual asistat/săptămână, în intervalul orar 10:00 – 16:00), modulele cumulează un total de 54 ore, dintre care 36 ore curs, 12 ore activități practice și 6 ore studiu individual asistat.

Seria de program este constituită din maxim 75 de participanţi, incluși ȋn ordinea cronologică a ȋnscrierii (data de înregistrare a formularului de înscriere).

Persoanele interesate de acest curs se pot înscrie online pe platforma educațională Perfmed, la secțiunea Manageri, după crearea unui cont și autentificare cu acesta.

Dosarul de înscriere cuprinde următoarele documente:
1. Formularul GDPR (se poate descărca și de aici)
2. Actul de identitate și documentul privind schimbarea numelui, după caz;
3. Documentul care atestă absolvirea studiilor superioare: diploma de licență și documentul care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute în ordinul ministrului sănătății nr.3143/2022, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția celor prevăzute la Grupul țintă, pct. 5 si 6;
(i) absolvirea uneia dintre formele programului de formare iniţială avizate de Ministerul Sănătăţii prin Ordinul ministrului sănătății nr.126/2024;
(ii) absolvirea unui masterat sau doctorat în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate;
(iii) deţinerea calităţii de medic specialist sau primar în specialitatea sănătate publică şi management.
4. Acordul angajatorului pentru participarea la programul de formare sau declarație pe propria răspundere, după caz.

Înscrierile la program se pot face și prin completarea și semnarea Formularului de înscriere, care se transmite prin intermediul poștei electronice, pe adresa secretariatului didactic: ivintila@inmss.ro, participanții având obligația să deschidă un cont în platforma perfmed.ro . În acest caz, depunerea dosarului în vederea participării la programul de formare se face până la data începerii programului (prima zi de curs) inclusiv, la secretariatul didactic sau poate fi trimis prin curier sau prin poştă, sau la sediul instituţiei (Str. Vaselor nr. 31, 021253, Sector 2 Bucureşti, în atenția secretarului didactic, Ioana Vintilă) sau prin poșta electronică – documentele semnate electronic, cu semnătura electronică calificată, la adresa de mail: ivintila@inmss.ro.

Dosarele incomplete sau care nu respectă condițiile de mai sus vor fi respinse. În cazul renunţării de a participa la program, taxa de curs poate fi restituită doar până la data începerii cursului.

Achitarea taxei de participare la programul de pregătire în programul de perfecționare de scurtă durată ”Actualități în contractarea și decontarea serviciilor de sănătate”, în valoare de 2.180 lei, se poate face prin EuPlătesc sau la casieria INMSS sau prin OP conform datelor de identificare de mai jos:

Beneficiar: INMSS
CIF: 26328134
Cont: RO07TREZ70220G335000XXXX, Trezoreria Statului Sector 2 Bucureşti

După promovarea examenului final, participanţii vor primi un Certificat de absolvire, eliberat de către INMSS.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul INMSS – secretariatul didactic al programului de pregătire ”Actualități în contractarea și decontarea serviciilor de sănătate”, astfel:
Secretar didactic: Ec. Ioana VINTILĂ, e-mail: ivintila@inmss.ro , telefon: 021 252 0425 / 021 252 8022 – int. 154/ 0732669518.
Responsabil program: CS II Cipriana MIHĂESCU-PINȚIA