Anunț înscriere cursul ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi” – AMD46
Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate (INMSS)
organizează în perioada 13.02-23.05.2025 programul de formare inițială de lungă durată
”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi”
seria AMD 46 – hibrid (fizic și online)
Scopul programului de formare este pregătirea asistenţilor medicali/a moaşelor pentru funcţia de director de îngrijiri sau asistent şef şi este creditat de Ordinul Asistenţilor Medicali Generaliști, Moaşelor și Asistenților Medicali din România.
Tipul formării: Curs de perfecționare în managementul serviciilor de sănătate pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi, organizat de INMSS în baza Ordinului MS nr. 126/2024.
Programul se adresează tuturor asistenților medicali, moașelor și asistenților medicali generaliști cu studii postliceale și grad principal și celor cu studii superioare absolvite cu diplomă/ licenţă ȋn domeniul asistenței medicale. Menţionăm că, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, absolvirea acestui program este necesară pentru ocuparea unei funcţii de conducere.
Seria de program este constituită din maximum 35 de participanţi, incluși ȋn ordinea cronologică a ȋnscrierii (data de înregistrare a formularului de înscriere). Programul este organizat pe două secţiuni: pregătire teoretică și aplicații practice.
Conform Ordinului 3143/2022, programul se va desfășura în format hibrid (prezență fizică la sediul INMSS și online sincron – platforma Zoom), bilunar, ȋn zilele de joi și vineri, ȋn intervalul orar 10.00-16.00 și este structurat pe 7 module, după cum urmează:
- Introducere în managementul serviciilor de sănătate (MOF);
- Managementul resurselor umane (MRU);
- Sistemul de management al calităţii în spi;tal (SMC);
- Managementul calităţii îngrijirilor spitaliceşti (MQ);
- Comunicare în sănătate (CO);
- Planificarea clinică și managerială la nivelul unei secții (PM);
- Etică și integritate (ET).
La finalul programului va avea loc examenul de absolvire, care constă dintr-o probă scrisă cu 50 de întrebări tip grilă şi o probă practică – elaborarea şi susţinerea unui proiect de management de îmbunătățire a calității la nivel de spital/secție.
Dosarul de înscriere al participantului la program cuprinde:
- Formularul de înscriere;
- Formularul GDPR (se poate descărca de aici sau de pe site-ul inmss.ro);
- Copia actului de identitate și a documentul privind schimbarea numelui, după caz;
- Copia documentului care atestă absolvirea studiilor (fie diploma de licență, fie diploma de absolvire a studiilor postliceale și copia documentului care atestă promovarea examenului de grad principal, după caz);
- Acordul angajatorului pentru participarea la programul de formare sau declarație pe propria răspundere, după caz;
- Copia documentului care atestă achitarea taxei de participare.
Înscrierile la program se face prin completarea și semnarea Formularului de înscriere, care se transmite prin intermediul poștei electronice, sau pe adresa secretariatului didactic: smocanu@inmss.ro. În acest caz, depunerea dosarului în vederea participării la programul de formare se face până la data începerii programului (prima zi de curs) inclusiv, la secretariatul didactic sau poate fi trimis prin curier sau prin poştă, sau la sediul instituţiei (Str. Vaselor nr. 31, 021253, Sector 2 Bucureşti, în atenția secretarului didactic, doamna Silviana Mocanu) sau prin poșta electronică – documentele semnate electronic, cu semnătura electronică calificată, la adresa de mail: smocanu@inmss.ro.
Dosarele incomplete sau care nu respectă condițiile de mai sus vor fi respinse.
Achitarea taxei de participare la programul de formare de lungă durată ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi”, în valoare de 2.900 lei și se poate face integral sau în două tranşe, tranșa a doua a taxei de participare poate fi plătită până cel mai târziu la finalul ultimului modul de curs și dovada plății este condiție pentru susținerea examenului final.
Achitarea taxei de participare la programul de formare de lungă durată ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri și asistenții șefi” la casieria INMSS sau prin OP, conform datelor de identificare de mai jos:
Beneficiar: INMSS
CIF/CUI: 26328134
Cont: RO07TREZ70220G335000XXXX, Trezoreria Statului Sector 2, Bucureşti
În cazul renunţării de a participa la program, taxa de curs poate fi restituită doar până la data începerii cursului. După promovarea examenului final, participanţii vor primi un certificat de absolvire, eliberat de către INMSS.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul INMSS – secretariatul didactic al programului de formare ”Management spitalicesc pentru directorii de îngrijiri şi asistenţii şefi”, astfel:
- Secretar didactic: Silviana MOCANU – smocanu@inmss.ro, telefon: 0753093220; 021 252 0425 / 021 252 8022 – int. 148 sau
- Responsabil program: Dr.Ruxandra DIACONESCU – rdiaconescu@inmss.ro