Anunț înscriere pentru programul de pregătire în vederea obţinerii atestatului în „MEDICINA ADICȚIEI”
INMSS anunţă începerea înscrierilor pe platforma www.perfmed.ro în sistem online pentru programul de pregătire
în vederea obţinerii atestatului în MEDICINA ADICȚIEI
Programul de studii complementare în vederea obținerii atestatului în MEDICINA ADICȚIEI se va derula conform curriculum-ului aprobat prin ord. MS nr. 418/2005 cu modificările şi completările ulterioare, în centrele de pregătire BUCUREȘTI și IAȘI, în perioada 30 ianuarie 2025 – 30 martie 2026, cu prezență fizică. Durata cursului este de 12 luni, fiind constituit din 10 module teoretice și 2 module practice. Accesul la lucrările practice se va face după parcurgerea tuturor modulelor de teorie, după o programare care vă va fi anunțată pe mail de către secretarul didactic al cursului.
Primele 3 module ale cursului sunt programate astfel:
MODUL 1: 30 ian 2025 – 2 februarie 2025;
MODUL 2: 27 feb 2025 – 2 martie 2025;
MODUL 3: 27 martie 2025 – 30 martie 2025;
MODUL 4: 24 – 27 aprilie 2025;
MODUL 5: 22 – 25 mai 2025;
MODUL 6: 12 – 15 iunie 2025.
Pentru restul modulelor de teorie, perioadele de desfășurare se vor anunța din timp de către secretarul didactic al programului.
Conform ord.MS nr. 418/2005 cu modificările şi completările ulterioare, la acest program de studii complementare pentru obținerea atestatului în MEDICINA ADICȚIEI au acces medicii specialişti şi primari în toate specialitățile medicale, având prioritate cei în specialitățile: Psihiatrie, Psihiatrie pediatrică, Medicină de urgență, Medicină Internă.
Perioada de înscriere/încărcare a dosarelor de cursant pe platforma educațională PERFMED (www.perfmed.ro) este 15 Noiembrie – 15 Decembrie 2024, in limita a 54 locuri.
FOARTE IMPORTANT!
La acest program pot participa doar cei care NU SUNT medici rezidenți, în caz contrar vă invităm să luaţi act de prevederile Ordinului M.S. nr.418/20.04.2005 și Ordonanței 18/2009, cu modificările si completarile ulterioare, conform căruia acest program nu este compatibil cu statutul de medic rezident!!!
Pașii pentru crearea unui cont de utilizator, pe platforma PERFMED (Platforma educaționala PERFMED), în vederea înscrierii la programul de pregătire în vederea obținerii atestatului în MEDICINA ADICȚIEI, sunt următorii:
- Accesați butonul Autentificare din colțul din dreapta sus al platformei perfmed.ro;
- Accesați butonul din josul paginii (Creează cont);
- Citiți și acceptați politicile platformei;
- Completaţi informaţiile din formularul de înscriere. Înscrierea pe platforma PERFMED se va face completând toate informațiile solicitate cu DIACRITICE.
- După completare vi se va trimite un mesaj (email) la adresa furnizată anterior;
- Este posibil ca mesajul sa ajungă în SPAM (poștă nedorită) sau chiar să nu poată fi transmis din cauza unor motive tehnice, independente de noi;
- Conturile neconfirmate în decurs de 1 oră se șterg automat;
- Citiţi emailul şi daţi clic pe link-ul pe care îl conţine sau copiați-l în adresa browser-ului și lansați-l;
- Contul dvs. va fi confirmat şi veţi fi autentificat pe platformă;
- Accesați secțiunea Programul de pregătire în vederea obținerii atestatului în MEDICINA ADICȚIEI, secțiunea ÎNSCRIERI, după 15 noiembrie 2024, ora 14.
Selecția cursanților se va face de către responsabilii naționali de curs ținându-se cont de CV-ul cursantului și de Scrisoarea de intenție depusă, având prioritate cursantii medici specialiști/primari în specialitățile menționate ca prioritare, în perioada 16 – 20 decembrie 2024.
Solicitanții selectați vor fi anuntați printr-un mail în intervalul 23 – 30 decembrie 2024.
Dosarul de cursant trebuie să cuprindă Formularul de înscriere (cerere+formular GDPR) care se descarcă de aici (descarcă), însoțit de:
- Diploma de absolvire a facultăţii de Medicină Generală;
- Avizul de liberă practică – valid;
- Certificatul de membru al CMR din Romania;
- Ordinul de confirmare ca medic specialist/primar;
- Copie după cartea de identitate;
- Adeverința-acord angajator privind participarea la curs. Daca nu sunteți angajat se va da o declarație pe propie răspundere în acest sens;
- CV-cursant (maxim 2 pagini);
- Scrisoare de intenție (maxim 2 pagini) în care candidatul să precizeze motivul pentru care dorește să se înscrie la acest program şi modul în care se va implica, la finalizarea programului de atestat, în dezvoltarea serviciilor de medicina adicțiilor în România;
- Dovada achitării taxei de instruire în contul INMSS – se atașează pe platformă în intervalul 1 – 20 ianuarie 2025, după efectuarea selecției cursanților de către responsabilul național.
Taxa de curs este 7500 lei și se achită integral până la 30.06.2025. Prima rata (3750 LEI) se poate achita NUMAI în intervalul 1 – 20 ianuarie 2025 , în contul menționat mai jos sau la casieria din str. VASELOR nr. 31, după ce solicitantul primește pe mail anunțul că a fost selectat să participe la curs.
ATENTIE!!! Achitarea primei rate din taxa de curs în intervalul 1 – 20 ianuarie 2025 este condiție obligatorie de participare la curs.
Dacă se dorește ca factura să fie eliberată pe numele CMI / PFI / PFA sau unitate angajatoare, plata trebuie să se facă din contul cabinetului/unității sanitare, specificând C.U.I-ul cabinetului și la observații se va trece numele cursantului și denumirea cursului (ex. IONESCU MARIA, curs MEDICINA ADICȚIEI).
În cazul în care plata se face de către persoană fizică specificând CNP-ul nu se poate elibera factura pe numele CMI / PFI / PFA sau unitate angajatoare.
INSTITUTUL NAŢIONAL DE MANAGEMENTUL SERVICIILOR DE SĂNĂTATE
Str. Vaselor 31, 021253, Sectorul 2, Bucureşti;
Cont: RO07TREZ70220G335000XXXX , Trezorerie Sector 2,
Cod identificare fiscală (CIF/CUI) : 26328134
Pentru eliberarea facturii, dupa achitarea taxei, vă rugăm să vă adresați serviciului contabilitate, în minim 7 zile și maxim 10 zile lucrătoare de la achitarea taxei.
Serviciul contabilitate : facturare@inmss.ro
Pentru orice problemă de organizare sau pentru orice informație nu ezitați să contactați responsabilul de program din partea INMSS, doamna Mihaela Licurici, pe mail: (atestate@inmss.ro sau elalicurici@yahoo.com).
CONDIȚII DE RETRAGERE DIN PROGRAMUL DE ATESTAT DE STUDII COMPLEMENTARE :
În cazul solicitării de retragere din program, returnarea taxei se face în cuantumul în care a fost plătită către INMSS, dacă solicitarea de retragere din program se face înainte de începerea programului.
Dupa terminarea/finalizarea programului de studii complementare pentru obținerea atestatului în MEDICINA ADICȚIEI se va elibera adeverința de absolvire, necesară la înscrierea pentru susținerea examenului de atestat (se va trimite scanată pe mail).
ATENTIE ! Înscrierea la examen intră în responsabilitatea exclusivă a absolventului!
Conform calendarului de examene și concursuri al Ministerului Sănătății sesiunile de examen pentru obținerea atestatelor sunt: Mai și Noiembrie 2026, Mai și Noiembrie 2027.
Pe site-ul Ministerului Sanatatii se urmărește apariția Publicației de înscriere la examen: www.ms.ro, secțiunea Informații de interes general, Examene și concursuri, secțiunea Examen atestat Mai/Noiembrie 2026/2027.
Conform Normelor metodologice de aplicare a OMS 418/2005 cu modificările și completările ulterioare :
Art. 13.
(1) Programele de studii complementare în vederea obținerii de atestate se finalizează prin examen organizat de Ministerul Sănătății. Nota minimă necesară de obținere a atestatului este 7,00.
(2) Absolvenții programelor de studii complementare se pot prezenta la examenul pentru obținerea atestatului numai în primii 2 ani de la finalizarea programului.
Art. 14. În urma promovării examenului de atestare, Ministerul Sănătății eliberează atestatele de studii complementare.