Anunț înscriere cursul atestat ”Managementul serviciilor de sănătate” – ATMS76
Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate organizează în perioada 09.09.2024 – 12.02.2025 programul de formare pentru obținerea atestatului în domeniul
“Managementul serviciilor de sănătate” – seria ATMS 76, format hibrid (fizic și online)
Scopul programului de formare este pregătirea persoanelor pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie/ laborator/ farmacist șef/ director medical/ manager de spital, pentru a asigura o mai bună gestionare a activității secțiilor/spitalelor și creșterea performanţei manageriale la nivelul acestora.
Tipul formării: Curs de perfecționare în managementul serviciilor de sănătate organizat de Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate (INMSS) în baza Ordinului ministrului sănătății nr. 126/2024.
Programul se adresează doar medicilor confirmaţi în grad de specialist sau primar, medicilor dentişti şi farmaciştilor, conform Ordinului ministrului sănătății nr. 418/2005 pentru aprobarea Catalogului naţional al programelor de studii complementare în vederea obţinerii de atestate de către medici, medici dentişti şi farmacişti, cu modificările şi completările ulterioare. Menţionăm că, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, absolvirea acestui program este necesară pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie/ laborator/ farmacist șef/ director medical/ manager de spital.
Deschiderea programului va avea loc luni, 9 septembrie 2024, ora 10.00, la sediul Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate (INMSS), din Str. Vaselor nr. 31, Sector 2, Bucureşti.
Seria de program este constituită din maximum 35 de participanţi, incluși ȋn ordinea cronologică a ȋnscrierii (data de înregistrare a formularului de înscriere).
În conformitate cu prevederile ordinului ministrului sănătății nr.3143/2022, programul se va desfășura în format hibrid (prezență fizică la sediul INMSS și online sincron – platforma Zoom), în zilele de luni, marți și miercuri, o dată la două săptămâni, în intervalul orar 10:00 – 16:00. Programul este organizat pe două secţiuni: pregătire teoretică și aplicații practice și este structurat în 12 module, fiecare cu o durată de 3 zile pregătire teoretică și 2 zile studiu individual și pregătire practică asistată, după cum urmează:
- Organizarea serviciilor de sănătate
- Analiza comparată a sistemelor de sănătate
- Management general
- Economie sanitară
- Managementul resurselor umane
- Management financiar
- Managementul calităţii
- Sănătate publică
- Promovarea sănătăţii
- Management de proiecte
- Etică şi Integrare UE
- Evaluarea tehnologiilor medicale
La finalul programului, cursanţii vor primi un certificat de absolvire, eliberat de către INMSS, necesar pentru înscrierea la examenul naţional de obţinere a atestatului în “Managementul serviciilor de sănătate”, organizat de către Ministerul Sănătăţii. Examenul de absolvire constă dintr-o probă scrisă cu 10 întrebări de tip sinteză (de redactat) şi o probă practică – elaborarea şi susţinerea unui proiect de management.
Persoanele interesate de acest program se pot înscrie pe platforma www.perfmed.ro .
Dosarul de înscriere al participantului la program cuprinde:
- Formularul GDPR (se poate descărca de aici)
- Copia actului de identitate și a documentul privind schimbarea numelui, după caz;
- Copia documentului care atestă absolvirea studiilor superioare de specialitate: diploma de licență
- Copia documentului care atestă gradul profesional
- Copia “Certificatului de membru CMR”și/sau “Avizul anual privind exercitarea profesiei de medic”
- Adeverință privind acordul angajatorului pentru participarea la programul de formare pentru obținerea atestatului
- Copia documentului care atestă achitarea taxei de participare.
Înscrierile la program se pot face și prin completarea și semnarea Formularului de înscriere, care se transmite prin intermediul poștei electronice, pe adresa secretariatului didactic: vmarin@inmss.ro. În acest caz, depunerea dosarului în vederea participării la programul de formare se face până la data începerii programului (prima zi de curs) inclusiv, la secretariatul didactic sau poate fi trimis prin curier sau prin poştă, sau la sediul instituţiei (Str. Vaselor nr. 31, 021253, Sector 2 Bucureşti, în atenția secretarului didactic, doamna Violeta MARIN) sau prin poșta electronică – documentele semnate electronic, cu semnătura electronică calificată, la adresa de mail: vmarin@inmss.ro. Dosarele incomplete sau care nu respectă condițiile de mai sus vor fi respinse.
Achitarea taxei de participare la programul de perfecționare de lungă durată pentru obținerea atestatului în “Managementul serviciilor de sănătate”, în valoare de 4.495 lei, se poate face integral sau în două tranşe, prin EuPlătesc sau la casieria INMSS sau prin OP, conform datelor de identificare de mai jos:
Beneficiar: INMSS
CIF: 26328134
Cont IBAN: RO07TREZ70220G335000XXXX deschis laTrezoreria Statului Sector 2 Bucureşti
În cazul renunţării de a participa la program, taxa de participare poate fi restituită doar până la data începerii cursului. Tranșa a doua a taxei de participare poate fi plătită până cel mai târziu la finalul ultimului modul de curs și dovada plății este condiție pentru primirea certificatului de absolvire.
După promovarea examenului final, participanţii vor primi un certificat de atestat în “Managementul serviciilor de sănătate”, eliberat de către Ministerul Sănătății.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul INMSS – secretariatul didactic al programului de formare pentru obținerea atesatului în “Managementul serviciilor de sănătate”, astfel:
- Secretar didactic: Violeta MARIN, e-mail: vmarin@inmss.ro, telefon 0753.093.240 sau 021.252.0425/ 021.252.8022 – int. 144 sau
- Responsabil program: Mona MOLDOVAN – mmoldovan@inmss.ro